Dette er den gamle Eastwoods seneste værk, og han er bestemt ikke blevet ringere med årene. Changeling fortæller en både sandfærdig og rystende historie fra 1920’ernes Los Angeles.
Filmens udgangspunkt er, at den enlige mor Christine Collins i 1928 en dag kommer hjem og opdager, at hendes niårige dreng er forsvundet. Hun går naturligvis til politiet, der eftersøger ham og stolt efter et par måneder kan fortælle, at han er fundet – men da moderen genforenes med drengen, kan hun hurtigt konstatere, at det ikke er hendes søn. Hun protesterer naturligvis, men så går det først rigtigt galt, da hun derved sætter en plet på det i forvejen berygtede LA-politi, der skaffer hende af vejen ved at erklære hende uligevægtig og anbringe hende på en galeanstalt. Man tror det er løgn, hvis ikke det var en autentisk historie. Den enlige mors kamp mod overmagten er gribende, og filmen er lige så meget et melodrama som en kriminalfilm.
Filmens udsøgte billedstil, der malerisk fremmaner 1920’ernes Los Angeles med tusinde troværdige detaljer, er en stor kvalitet ved filmen, ”der selv om den som autentisk drama ikke kan slutte som man helst så det, fængsler med sin harmfulde og flot formulerede indignation”, som Ebbe Iversen slutter sin anmeldelse i Berlingeren.